Daukanto g. 10, Palanga, Lietuva

info@psvcentras.lt

Kokių angliavandenių vengti?

kokius angliavandenius vengti

Atsakymas atrodo paprastas, reikėtų vengti paprastųjų – greitųjų angliavandenių, turinčių daug cukraus (gliukozės, sacharozės) aukšto glikeminio indekso produktų. Tai – monosacharidai ir disacharidai. Toliau, skaitydami tekstą suprasite kodėl?

Kodėl greitieji angliavandeniai yra žalingi?

Pagrindinė problema tai, kad mes tapome fiziškai neaktyvūs, o maistas, kurį valgome, yra labai mažos maistinės vertės, jame daug transriebalų (perkaitintų riebalų), nereikalingu kalorijų, pridėtinio cukraus. Tai maistas neturintis organinių medžiagų, aukšto glikeminio indekso “šlamštas,, – greitieji angliavandeniai.
Nuolat vartojant aukšto glikeminio indekso angliavandenius ir mažai judant, gliukozės perteklius greitai virsta riebalais, o tai tiesus kelias į nutukimą, apie tai galite daugiau paskaityti čia: https://www.psvcentras.lt/glikeminis-indeksas/

O kokie gaminiai turi daug greitųjų angliavandenių?

Tai gaminiai, iš aukščiausios rūšies miltų: bandelės, konditerijos gaminiai, makaronai. Taip pat poliruoti ryžiai, cukrus, keptos bulvės, limonadai ir gazuoti gėrimai, vaisių sultys, kečupas, čipsai, greitas maistas. Nes apie 80% maisto produktų pagaminti naudojant daug pridėtinio cukraus – (gliukozė + fruktozė = sacharozė. Įdėmiai skaitykite etiketes, ir jeigu ten bus parašyta – angliavandeniai, žinokite, tai – cukrus? Toks produktas dažniausiai yra skanus, pigus, gražiai supakuotas, turintis ilgą galiojimo laiką.
Pagal savo sandarą, angliavandeniai yra skirstomi į monosacharidus, disacharidus ir polisacharidus.

Monosacharidai:greitieji angliavandeniai

tai paprastieji cukrūs, tai gali būti gliukozė, fruktozė, galaktozė, ribozė, deoksiribozė. Visi monosacharidai turi galūne – ,,oze”. Savo struktūroje gliukozė yra monosacharidas, kuriame yra tik vienas angliavandenis.
Visi monosacharidai (greitieji angliavandeniai) yra saldūs. Jeigu norite numesti svorio, ir išlaikytį liekną figūrą, toks maistas neturi būti įtrauktas į jūsų valgiaraštį.

Disacharidai:

taip pat yra cukrūs, sudaryti iš dviejų susijungusių monosacharidų (gliukozė + fruktozė = cukrus). Cukrus yra sacharozė, dažniausiai gaminamas iš cukrinių runkelių ir cukranendrių.

Polisacharidai:

tai krakmolas, kitaip – polimerinės grandinės, sudarytos iš 10 ir daugiau susijungusių monosacharidų. Gamtoje ypač paplitę keturi polisacharidai, sudaryti iš gliukozės: krakmolas, glikogenas, celiuliozė ir chitinas. Jie neturi saldumo, gliukozė iš jų staigiai ne pakyla, o organizmas juos lėtai perdirbinėja į paprastus angliavandenius.
Sveikieji (sudėtingi) angliavandeniai yra būtini norint numesti svorio, jie ilgai ,,skyla’’ palaiko sotumo jausmą, ir nepertraukiamai tiekia energiją. Sudėtingų angliavandenių turintis maistas yra labai naudingas, nes turi daug vitaminų ir mikroelementų, jų gausu grūduose, daržovėse ir vaisiuose. Polisacharidai turi labai sudėtingas, šakotas chemines struktūras. Jie nėra saldūs ir dažniausiai netirpūs vandenyje.

Pabaigoje pasikartosime, kokiu angliavandeniu vengti?

Venkite greitųjų angliavandenių, monosacharidų ir disacharidų!

Pasidalinti

Nėra komentarų

Rašyti komentarą

KĄ VALGYTI VAKARE, KAD NEAUGTŲ SVORIS?