Daukanto g. 10, Palanga, Lietuva

info@psvcentras.lt

Prastos savijautos priežastis

Daug cukraus – Daug insulino – Vystosi uždegimas – Ilgalaikis stresas – Kraujagyslių sienelių mikro įtrūkimai – Cholesterolis užtaiso mikro įtrūkimus – Mažėja kraujagyslių spindis – Prasideda mūsų civilizacijos ligos

Prasta savijauta? Tai kaip viskas vyksta?

  • Suvalgius maisto pakyla cukraus kiekis kraujyje – kasa išskiria insuliną – su insulino pagalba cukrus šalinamasPrastos savijautos priežastis iš kraujotakos:
    a) įvedamas į ląstelę;
    b) cukraus perteklius verčiamas glikogenu;
    c) pilvo riebalais;
    d) cukrus glikuojamas (glikuotas hemoglobinas).

 

  • Kuo dažniau ir daugiau valgome tuo daugiau kasa išskiria insulino – insulinas dar dažnai yra vadinamas insulininis augimo hormonas – tai steroidas, anabolikas, statybinė medžiaga, o ką vyresniame amžiuje statyti?

 

  • Valgant aukšto GI (aukšto glikeminio indekso) produktus, susidaro ir pastoviai yra palaikomas insulino perteklius organizme – tai ne tik palaiko uždegiminius procesus organizme, bet ir skatina naujų uždegiminių procesų atsiradimą, bei skatina tokias civilizacijos ligas kaip: ll-tipo diabetas, kraujagyslių ir širdies ligos, onkologija.

Ilgalaikis stresas

Esant uždegiminiam procesui organizmas tai supranta kaip ilgalaikį stresą, kortizolis gali padidėti dėl lėtinio uždegimo. Uždegimas imituoja stresą. Uždegimas sukelia jautrumo sumažėjimą kortizoliui, dėl to padidėja jo lygis.

Apie tyrimą galite pasiskaityti čia:(www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25825158)

  • Esant ilgalaikiam stresui, organizmas ruošiasi bėgti, kovoti, intensyviai galvoti, tam reikia daug energijos – gliukozės.
  1. Pilvo riebalai verčiami gliukoze.
  2. Glikogenas verčiamas į gliukozę (gliukoneogenezė).
  3. Vyksta intensyvi baltymų sintezė, baltymai taip pat verčiami gliukoze?.

Verčiant baltymus gliukoze, baltymų sąnaudos padidėja iki 7 kartų. Baltymai neturi sandėlio, viską tenka ‘’imti’’ iš limfos, raumenų, arba kūno organų. Žmogaus organizmas tiesiog niokojamas, ir pirmoje vietoje tai smūgis per imunitetą.

  • Kuo daugiau gliukozės kraujyje, tuo daugiau reikia insulino tam, kad pašalinti cukrų–gliukozę iš kraujo. Esant didelei insulino koncentracijai kraujyje, vystosi uždegiminiai procesai, kraujagyslių sienelėse atsiranda mikro įtrūkimai, tuomet organizmas cholesterolio pagalba bando mikro įtrūkimus užtaisyti.
  • Užtaisant cholesterolio pagalba mikro įtrūkimus, kraujagyslės tampa trapios, mažėja kraujagyslių spindis, blogėja organizmo aprūpinimas būtinomis medžiagomis, lėtėja organizmo detoksikacijos (išsivalymo) procesai. Organizmas priverstas didinti kraujospūdį, tam, kad pratekėtų didesnis kraujo kiekis.
  • Sisteminis uždegimas išeikvoja kamieninių ląstelių potencialą, mažindamas organizmo galimybes atsinaujinti, tai sukelia žmogaus kūno ‘’pagreitintą’’ senėjimą.

O kaip nustatyti, ar yra organizme uždegimas?

Norint nustatyti uždegimo buvimą organizme, yra specialus metodas – C reaktyvaus baltymo analizė. Jeigu C reaktyvaus baltymo analizė parodo, kad yra uždegimas, nors tuo metu organizme nėra matomo uždegimo (pvz: plaučių uždegimas, sąnario uždegimas ir kt.) tai yra rimta priežastis manyti, kad šis sisteminis uždegimas atsiranda dėl aktyvaus aterosklerozinio kraujagyslių proceso. Laikui bėgant, cholesterolio plokštelės sluoksnis po sluoksnio kaupiasi ant kraujagyslių sienelių ir tokiu būdu jas užkemša. Sutrikus kraujotakai – išsivysto kraujagyslių aterosklerozė (riebalų nuosėdos ant sienų) rezultate žmogų gali ištikti insultas arba širdies priepuolis.

Šioje situacijoje yra dar viena bloga pasekmė

Sisteminis uždegimas palaiko ir provokuoja imuninės sistemos reakciją į padidėjusį stresą, tokiu būdu yra išeikvojama organizmo imuninė sistema, ir tuomet yra įmanomos organizmo autoimuninės reakcijos (pavyzdžiui, alergijos, psoriazė) tai imuninės sistemos karas su savo organizmo sveikosiomis ląstelėmis.

Tai, kaip užkirsti kelią sisteminiam uždegimui ir pagerinti savijautą?

  • Valgyti ne dažniau 3-jų kartų per dieną;
  • tarp valgių atsisakyti ‘’pakramtukų’’;
  • vengti aukšto GI produktų, turinčių daug cukraus, tai – labai saldūs monosacharidai ir disacharidai (gliukozė, fruktozė ir tt.). Tai provokuoja insulino išsiskyrimą į kraujotaką.
  • Judėti. Mažai judant, gliukozės perteklius greitai virsta riebalais, o tai tiesus kelias į nutukimą. (Kuo daugiau riebalų tuo lėtesnė medžiagų apykaita ir priešingai, kuo daugiau raumenų, tuo medžiagų apykaita greitesnė )

Svarbiausia, problema ne cukrus, o didelis kiekis insulino kraujotakoje, kurį išprovokuoja tas pats cukrus!

Pasidalinti

Nėra komentarų

Rašyti komentarą

KĄ VALGYTI VAKARE, KAD NEAUGTŲ SVORIS?