Daukanto g. 10, Palanga, Lietuva

info@psvcentras.lt

Vanduo ir rytinis vandens gėrimas

Vandens gėrimas ryteKiek vandens reikia gerti per diena?

Išgerto vandens paros norma yra individuali ir priklauso nuo daugelio veiksnių: kūno svorio, lyties, amžiaus, fizinio aktyvumo, klimato, organizmo savybių. Bendra rekomendacija yra 0,035 g. vienam kilogramui svorio. Paros norma būtu, nuo 2-3 l. Pabandykime paskaičiuoti:
75kg svorio x 35gr.vandens = 2625 litrai vandens. Šios rekomendacijos taikomos sveikiems žmonėms, turintiems vidutinį ar mažą fizinį krūvį, esant vidutinei oro temperatūrai. Svarbu suprasti, kad 80% vandens mes gauname gerdami vandenį, kavą, arbatą, o likusieji 20% gaunami su maistu.

Ar yra paros laikas, kada vandens poreikis didžiausias?

Taip, reikia žinoti, kad svarbiausias vandens gėrimas yra rytinis. Po nakties organizmas netenka dalies skysčių, nes dalį jų iškvėpuojame, išprakaituojame, kraujas pasidaro tirštas, kyla komplikacijų grėsmė. Medikai žino, kad dažniausiai infarktai, insultai žmones ištinka ryte. Tam, kad kompensuoti skysčių trūkumą organizme, būtina praskiesti kraują, geriant ryte šilta vandenį. Vanduo turi būti kūno temperatūros, maždaug 37-40 C.
Geriant mažais gurkšniais, vanduo tekėdamas per stemplę sušils iki optimalios temperatūros, ir per viršutinę skrandžio gaubtinę pateks tiesiai į plonajį žarnyną.

Kas nutiks geriant vandenį šaltą, skubant ir dideliais gurkšniais?

Geriant, dideliais gurkšniais, skystis bėgdamas per stemplę, nespės sušilti iki 37 C laipsnių (kūno temperatūros), o šalto skysčio organizmas į žarnyną nepraleis (organizmą ištiktų šokas), prievartis užsidarys ir skystis skrandyje bus tol kol sušils. Skrandžio aplinka yra rūgštinė, o žarnyno terpė šarminė. Patekus rūgščiam vandeniui į plonajį žarnyną bus naudojami be reikalo, mūsų organizmo kasos ir tulžies resursai tam, kad atkurti šarminę terpę.

Ar galima ryte gerti vandenį su citrina?

Nerekomenduojama, nes išgėrus vandens su citrina organizmas į skrandį išskirs skrandžio sultis, prievartis užsidarys ir prasidės virškinimo procesas. Kitaip sakant: pinigai į balą! Skrandžio sultys tai brangus resursas ir nepatartina jo veltui naudoti. Lygiai tas pats liečia vandenį sumaišytą su medumi.

Kiek vandens rekomenduojama išgerti ryte?

Nuo 500gr – 800gr vandens. Mūsų žarnynas yra apie 6 metrai ilgio, jį būtina sudrėkinti vandeniu tam, kad pagerėtų peristaltika, tuomet tiesiog pajusime,ir išgirsime, kaip pradeda gurgti pilvas. Vanduo patekęs į žarnyną sužadina virškinimą. Ateina noras pasituštinti. Tai yra svarbus momentas, mūsų visuomenėje apie tai per mažai kalbama. Kuomet perdirbti, suvirškinti maisto likučiai pereina iš plonojo žarnyno į dvilykapirštę žarną, prasideda išmatų formavimo procesas. Nuo šio momento reikia, kad išmatos kuo skubiau būtu pašalintos iš mūsų organizmo tam, kad išvengti intoksikacijos, atliekų patekimo į kraujotaką, per žarnyno sieneles (absorbcija).

O kuo naudingas rytinis vandens gėrimas?

Gėrimas šilto vandens ant tuščio skrandžio padeda išvalyti storąjį žarnyną nuo toksinų, gleivių ir perdirbtų maisto likučių. Ženkliai pagerėja gleivinės absorbcijos (per žarnų sieneles, maistinės medžiagos patenka į kraują) pajėgumai. Dėl toksinių medžiagų pašalinimo iš organizmo pagerėja bendra savijauta, kūno ir veido odos būklė. Rytinis vandens gėrimas, padeda paskatinti medžiagų apykaitos procesus organizme. Maistas bus aktyviau virškinamas visą dieną, o tai naudinga norintiems numesti viršsvorį. Cheminės reakcijos, kurias sukelia vanduo organizme, skatina ląstelių atsinaujinimo procesą, kuris yra naudingas visiems organams ir sistemoms.

Ar galima vandens išgerti per daug?

Skysčio trūkumas yra labai pavojingas organizmui, tačiau jo perteklius taip pat gali išprovokuoti nemalonias pasekmes. Tai ypač aktualu žmonėms, turintiems hipovitaminozę ir mineralų trūkumą, nes vandens perteklius iš organizmo gali išplauti ne tik kenksmingus, bet ir naudingus komponentus. Reguliariai, kiekvieną rytą geriant šiltą (kūno temperatūros) vandenį, galima greitai pagerinti bendrą organizmo savijautą, normalizuoti svorį ir sumažinti daugelio ligų ir sutrikimų riziką. Priimdami šį įprotį, netrukus pastebėsite pokyčius į gerąją pusę. Jei jums sunku išgerti keletą stiklinių iš karto, pradėkite nuo kelių gurkšnių, palaipsniui didindami vandens kiekį. Po kiek laiko, rytinis vandens gėrimas taps malonių įpročiu, susiformuos tradicija, paprotys, ir jus suprasite, kad greičiausiai tai, pats efektyviausias būdas ženkliai pagerinti savo sveikatą

Pasidalinti

Nėra komentarų

Rašyti komentarą

KĄ VALGYTI VAKARE, KAD NEAUGTŲ SVORIS?