Daukanto g. 10, Palanga, Lietuva

info@psvcentras.lt

Kodėl žmonėms valgantiems mėsą, kartais būtinas vegetariškos mitybos laikotarpis?

vegetariška mitybaVegetariškas maistas, dažnai yra tapatinamas su sveika mityba, o jos šalininkai giriasi gera savijauta ir tikina, kad valgant mėsos produktus, labai teršiamas organizmas.
Žmonės valgantys mėsą ir jos produktus, nenori jos atsisakyti, argumentų yra daug. Iš mokslinės pusės, pabandysiu panagrinėti, kodėl kartais reikia, ir kokią naudą teikia vegetariškas maistas, ir kas įvyksta pvz.: po 10-ties dienų jį pavartojus.

Apie 10-ties dienų mitybą ir kitas stovyklos “Sveikatingumas” teikiamas paslaugas skaitykite čia.

Vegetariška mityba mokslininkų akimis

Amerikos gerontologijos (mokslas apie žmogaus organizmo senėjimą) universiteto profesorius Valteris de Longo, Ekvadore, Lochos miestelyje atrado vietinių gyventojų grupę (apie 130 žmonių) jų ūgis yra apie 1,5 m. o, tai pasako apie žemą augimo hormono lygį organizme. Šis sutrikimas vadinamas ‘’Laronos sindromu’’. Daugumas iš jų, nesveikai gyvena (rūko, vartoja daug alkoholio, valgo perdirbta, kaloringą ir riebų maistą) ir nežiūrint į tai, jie niekuo neserga, bent jau, taip tvirtina jie patys. Profesorius neaptiko nė vieno

Vegerarizmas

 onkologijos, diabeto, širdies ir kraujagyslių susirgimo atvejo. Kur paslaptis? Ištyręs šiuos žmones, Valteris de Longo nustatė, kad pas juos augimo hormono lygis yra dvigubai mažesnis, negu pas žmones, įprasto, normalaus ūgio.

Pagrindinė IGF-1 funkcija organizme yra skatinti hipertrofiją (raumenų audinio padidėjimą) ir hiperplazija (ląstelių skaičiaus padidėjimą) Hormonas IGF-1,  yra panašus į insulininį augimo hormoną, kuris gaminamas kasoje (Langerhanso salelėse). Jo funkcija – padėti išlaikyti cukraus kiekį kraujyje. IGF-1, aktyvuoja insulino receptorius, kad greičiau sumažėtų gliukozės kiekis kraujyje.

Vaikystėje, žemas augimo hormono lygis yra problema, nepasisavinamas hormonas IGF-1 , neleidžia užaugti. Bet su metais ši problema juos ir apsaugo nuo įvairiausių ligų.

Ištyręs šią žmonių grupę ir atlikęs daug eksperimentų su pelėmis, profesorius tvirtina, kad mūsų problemos prasideda su amžiumi, sulėtėja medžiagų apykaita, mažesnis fizinis aktyvumas, o valgymo įpročiai ( didelis maisto kiekis, intensyvumas, maiste daug baltymo) išlieka tie patys. Baltymai yra būtini mūsų organizmui, tai pagrindinė organizmo statybinė medžiaga. Aukštos biologinės vertės baltymai yra gyvulinės kilmės šaltiniuose: mėsa, žuvis, kiaušiniai, pieno produktai. Bet nežiūrint į tai mums būtina organizmą kartais pervesti i tvarkymo rėžimą.

Tai kaip tai vyksta? pavalgius pakyla cukraus kiekis kraujyje, kasa išskiria insuliną (insulininis augimo hormonas). Kasdien valgant daug baltyminio maisto (mėsa, žuvis, pieno produktai, kiaušiniai) organizmas gauna daug energijos, didelis kiekis naujų ląstelių gimsta, atitinkamai daug senų ir miršta, vyksta intensyvūs mainai. Ir jeigu mes periodiškai pvz. kas 60 dienų, organizmo “neparemontuojam”, nepervedam i ‘’tvarkymo režimą’’, galime turėti didelių problemų, tokių kaip onkologija, diabetas, padidėjęs kraujospūdis, kraujagyslių ir širdies susirgimai. Reikia laikinai pristabdyti baltymų sintezę. Nebūtina badauti, arba riboti save, tam užtenka tiesiog atsisakyti baltyminio maisto ir iki 10-ties dienų valgyti vegetarišką maistą. Reikia pasiekti, kad IGF-1 hormono lygis, “trumpam”, dvigubai sumažėtų. To užtenka, kad organizmas pereitų į tvarkymo rėžimą. 

 

Kas nutinka organizmui nustojus vartoti baltyminį maistą?

Nustojus vartoti baltyminį maistą, organizmui pradeda trūkti energijos, mažiau gimsta naujų ląstelių, o atsiradusį ląstelių trūkumą, organizmas kompensuoja senų ląstelių restauravimu. Štai jums paprastas organizmo sveikatinimo, laiko patikrintas mechanizmas. Evoliucijos eigoje, per milijonus metų, niekas nepaisė žmogaus norų. Maisto niekada nebuvo daug, bado periodai kartodavosi pakankamai dažnai. Tad, nereikėdavo galvoti apie vegetarišką maistą, ar organizmo valymą, viskas vykdavo gyvenimo ritmu, natūraliai.veg maistas

Pasidalinti

Nėra komentarų

Rašyti komentarą

KĄ VALGYTI VAKARE, KAD NEAUGTŲ SVORIS?