Daukanto g. 10, Palanga, Lietuva

info@psvcentras.lt

Kodėl žmonėms valgantiems mėsą, kartais būtinas vegetariškos mitybos laikotarpis?

vegetariška mityba

Vegetariškas maistas dažnai tapatinamas su sveika mityba, o jos šalininkai giriasi gera savijauta ir tikina, kad valgant mėsos produktus labai teršiamas žmogaus organizmas.
Žmonės valgantys mėsą ir jos produktus, nenori jos atsisakyti, o pateisinimui pateikia savus argumentus. Šitame straipsnyje mes pabandysime iš mokslinės pusės panagrinėti, kodėl kartais reikia, ir kokią naudą teikia vegetariškas maistas ir kas įvyksta jį pavartojus 5-7 dienas, ir kodėl yra būtinas periodiškai pasikartojantis vegetariškos mitybos laikotarpis.
Apie 10-ties dienų stovyklas, programa “Sveikatingumas”, bei teikiamas paslaugas skaitykite čia. skaitykite čia.

Vegetariška mityba mokslininkų akimis

Amerikos gerontologijos (mokslas apie žmogaus organizmo senėjimą) universiteto profesorius Valteris de Longo, Ekvadore, Lochos miestelyje atrado vietinių 130 žmonių grupę, visi jie būvo žemo 1,5 m.ūgio. Daugumas iš jų  nesveikai gyvena, rūko, vartoja daug alkoholio, valgo perdirbtą, kaloringą, riebų maistą, geria daug limonadų ir kitų gazuotų gėrimų. Nežiūrint į tai jie niekuo neserga, bent jau taip tvirtina jie patys. Profesorius neaptiko nė vieno onkologijos, diabeto, širdies ir kraujagyslių ligų susirgimo atvejo.
Kur paslaptis? Ištyręs šiuos žmones, Valteris de Longo nustatė, kad pas juos augimo hormono IGF-1 lygis yra dvigubai mažesnis negu pas įprastai normalaus ūgio žmones. Šis sutrikimas yra  vadinamas ‘’Laronos sindromu’’.

Vegerarizmas

Kokia pagrindinė IGF-1 funkcija organizme?

Skatinti hipertrofiją (raumenų audinio padidėjimą) ir hiperplazija (ląstelių skaičiaus padidėjimą). Hormonas IGF-1 yra panašus į insulininį augimo hormoną, kuris yra gaminamas kasoje (Langerhanso salelėse). Jo funkcija – padėti išlaikyti cukraus kiekį kraujyje ir aktyvuoti insulino receptorius, kad greičiau sumažėtų gliukozės kiekis kraujyje.
Vaikystėje, žemas augimo hormono lygis yra problema, nepasisavinamas hormonas IGF-1 neleidžia užaugti, bet su metais ši problema juos ir apsaugo nuo įvairiausių ligų.

Nuo ko priklauso augimo hormono IGF-1 lygis organizme?

Ištyręs šią žmonių grupę ir atlikęs daug eksperimentų su pelėmis, profesorius tvirtina, kad mūsų problemos prasideda su amžiumi: mažėja fizinis aktyvumas, lėtėja medžiagų apykaita, o valgymo įpročiai išlieka tie patys: tai yra – didelis maisto kiekis, dažnas valgymo intensyvumas, didelis baltymų kiekis maiste.

Kokiuose maisto produktuose yra daugiausiai baltymų?

Aukštos biologinės vertės baltymai yra gyvulinės kilmės šaltiniuose: mėsa, žuvis, kiaušiniai, pieno produktai. Baltymai yra pagrindinė mūsų kūno statybinė medžiaga ir visos organizmo ląstelės sudarytos iš baltymų, nuo kuriu priklauso daugelis dalykų, bet pirmoje vietoje – imunitetas. Nėra baltymų, nėra imuniteto. Bet nežiūrint į jų akivaizdžią naudą, mums būtina organizmą kartais sujudinti, „sudrebinti“, kad pervesti jį į tvarkymo rėžimą.

Kaip tai padaryti?

Pirma, reikia išsiaiškinti, kaip tai vyksta? pavalgius pakyla cukraus kiekis kraujyje, kasa išskiria insuliną (insulininis augimo hormonas). Kasdien valgant daug baltyminio maisto (mėsa, žuvis, pieno produktai, kiaušiniai) organizmas gauna daug energijos, didelis kiekis naujų ląstelių gimsta, atitinkamai daug senų ląstelių miršta, vyksta intensyvūs mainai. Ir jeigu mes periodiškai pvz., kas 30-60 dienų, organizmo “neparemontuojam”, nepervedam į ‘’tvarkymo režimą’’, galime turėti didelių problemų, tokių kaip onkologija, diabetas, padidėjęs kraujospūdis, kraujagyslių ir širdies susirgimai.

Tai kaip ‘’paremontuoti’’ organizmą?

Reikia laikinai pristabdyti baltymų sintezę. Nebūtina badauti, arba riboti saves, tam užtenka tiesiog atsisakyti baltyminio maisto ir 5-7 dienas maitintis vegetariškai. Reikia pasiekti, kad IGF-1 hormono lygis, “trumpam”, dvigubai sumažėtų. To užtenka, kad organizmas pereitų į tvarkymo rėžimą.

Kas nutinka organizmui nustojus vartoti baltyminį maistą?

Nustojus vartoti baltyminį maistą, organizmui pradeda trūkti energijos, mažiau gimsta naujų ląstelių, o atsiradusį ląstelių trūkumą, organizmas kompensuoja senosiomis, tuo pačiu vyksta senųjų ląstelių restauracija. Štai jums paprastas organizmo sveikatinimo, laiko patikrintas mechanizmas. Evoliucijos eigoje, per milijonus metų, niekas nepaisė žmogaus norų. Maisto niekada nebuvo daug, bado periodai kartodavosi pakankamai dažnai. Tad, nereikėdavo galvoti apie vegetarišką maistą, ar organizmo valymą, viskas vykdavo gyvenimo ritmu, natūraliai.

veg maistas

Rekomenduojamos Stovyklos

Pasidalinti

Nėra komentarų

Rašyti komentarą

KĄ VALGYTI VAKARE, KAD NEAUGTŲ SVORIS?