top of page

Kodėl žmonėms valgantiems mėsą, kartais būtinas vegetariškos mitybos laikotarpis?


Vegetariškas maistas

Dažnai yra tapatinamas su sveika mityba, o jos šalininkai giriasi gera savijauta ir tikina, kad valgant mėsos produktus, labai teršiamas organizmas, ar taip yra iš tikrųjų?






Ir kodėl žmonės valgantys mėsą ir jos produktus, niekaip nenori jos atsisakyti?

Argumentų yra daug, kiek iš vienos, tiek iš kitos pusės, bet mes pabandykime panagrinėti vien tik iš mokslinės pusės, kodėl kartais reikia ir kokią naudą teikia vegetariškas maistas, kas įvyksta su žmogaus organizmu pvz.: po 5-10 dienų periodo, per kuri yra atsisakoma baltyminio maisto (kiaušiniai, mėsa, žuvis, pieno produktai)


Vegetariška mityba mokslininkų akimis,

Amerikos gerontologijos (mokslas apie žmogaus organizmo senėjimą) universiteto profesorius Valteris de Longo, Ekvadore, Lochos miestelyje atrado vietinių gyventojų 130 žmonių grupę, jie visi nedidelio ūgio apie 1,5 metro, tai pasako apie žemą augimo hormono lygį organizme. Šis sutrikimas vadinamas ‘’Laronos sindromu’’. Dauguma jų nesveikai gyvena (rūko, vartoja daug alkoholio, valgo perdirbta, kaloringą, riebų maistą) ir nežiūrint į tai, jie niekuo neserga!, bent jau taip tvirtina jie patys!Profesorius neaptiko nei vieno: onkologijos, diabeto, širdies ir kraujagyslių susirgimo atvejo.


Kur paslaptis?

 Ištyręs šiuos žmones, Valteris de Longo nustatė, kad pas juos augimo hormono IGF-1 lygis yra dvigubai mažesnis, negu pas žmones, įprasto, normalaus ūgio. Pagrindinė IGF-1 funkcija organizme yra skatinti hipertrofiją (raumenų audinio padidėjimą) ir hiperplazija (ląstelių skaičiaus padidėjimą) Hormonas IGF-1, yra panašus į insulininį augimo hormoną, kuris gaminamas kasoje (Langerhanso salelėse). Jo funkcija - padėti išlaikyti cukraus kiekį kraujyje. IGF-1 aktyvuoja insulino receptorius, kad greičiau sumažėtų gliukozės kiekis kraujyje.

Ar vaikystėje žemas augimo hormono lygis yra problema?


Taip, nes nepasisavinamas hormonas IGF-1 neleidžia užaugti, bet su metais ši problema apsaugo juos nuo įvairiausių ligų.

Papildomai ištyręs šią žmonių grupę ir atlikęs daug eksperimentų su pelėmis, profesorius suprato, kad mūsų problemos prasideda su amžiumi: lėtėja medžiagų apykaita, mažesnis fizinis aktyvumas, o valgymo įpročiai (didelis maisto kiekis, valgymo intensyvumas, daug baltymo maiste) išlieka tie patys. Baltymai yra būtini mūsų organizmui, nes tai pagrindinė organizmo statybinė medžiaga.


Kokiuose maisto produktuose yra daugiausiai baltymų?

Aukštos biologinės vertės baltymai yra gyvulinės kilmės šaltiniuose: tai mėsa, žuvis, kiaušiniai, pieno produktai (Iš išvardintų produktų didžiausias lGF-1 kiekis yra pieno produktuose). Gyvulinės kilmės baltymai yra lengviausiai pasisavinami ir juose yra visos nepakeičiamos amino rūgštys (pats pavadinimas ‘’nepakeičiamos’’ daug ką pasako), bet nežiūrint jų didžiulės naudos, mums būtina kartais organizmui duoti pailsėti ir jį pervesti į tvarkymo rėžimą.


Tai kaip viskas vyksta?

Pavalgius pakyla cukraus kiekis kraujyje, kasa išskiria insuliną (insulininis augimo hormonas). Kasdien valgant daug baltyminio maisto (mėsa, žuvis, pieno produktai, kiaušiniai) organizmas gauna daug energijos, didelis kiekis naujų ląstelių gimsta, atitinkamai daug senų ląstelių miršta, vyksta intensyvūs mainai. Ir jeigu pagal profesorių Valteri de Longo mes periodiškai pvz.: kas 60 dienų, organizmo “neparemontuojam”, nepervedam į “tvarkymo režimą’’, galime turėti didelių bėdų ir problemų, tokiu kaip onkologija, diabetas, padidėjas kraujospūdis, kraujagyslių ir širdies susirgimai.


Tai ką tokiu atveju daryti?

Reikia laikinai pristabdyti baltymų sintezę. Nebūtina badauti, arba riboti save, tam užtenka tiesiog atsisakyti baltyminio maisto ir iki 7 dienų valgyti vegetarišką maistą. Reikia pasiekti, kad IGF-1 hormono lygis, “trumpam“, dvigubai sumažėtų ir pasirodo, kad to užtenka, kad organizmas pereitu į “tvarkymo rėžimą“.

Kas nutinka organizmui nustojus vartoti baltyminį maistą?

Nustojus vartoti baltyminį maistą, organizmui pradeda trūkti energijos, mažiau gimsta naujų ląstelių, o atsiradusį naujų ląstelių trūkumą, organizmas kompensuoja senų ląstelių restauravimu. Štai jums paprastas organizmo sveikatinimo, laiko patikrintas mechanizmas. Evoliucijos eigoje, per milijonus metų, niekas nepaisė žmogaus norų. Maisto niekada nebuvo daug, bado periodai kartodavosi pakankamai dažnai ir žmogui nereikėdavo galvoti apie vegetarišką maistą, arba organizmo valymą, viskas vykdavo gyvenimo ritmu, natūraliai.


Apie 10-ties dienų mitybą ir kitas Palangos sveikatingumo stovyklos teikiamas paslaugas skaitykite čia.  


18 peržiūrų0 komentarų

Naujausi įrašai

Rodyti viską

Comments


bottom of page